تأیید دانشجویان سرگرمی دانشجو افزایش

تأیید: دانشجویان سرگرمی دانشجو افزایش سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی تشخیص بیماری از روی اثر انگشت افراد

    تحقیقات اخیر نشان داده که اثر انگشت می‌تواند در بررسی احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی نظیر دیابت، آسم و سرطان، قبل از بروز علایم بیماری کمک کند.

    تشخیص بیماری از روی اثر انگشت افراد

    تشخیص بیماری از روی اثر انگشت افراد

    عبارات مهم : انگشت

    تحقیقات اخیر نشان داده که اثر انگشت می تواند در بررسی احتمال ابتلای افراد به بیماری هایی نظیر دیابت، آسم و سرطان، قبل از بروز علایم بیماری کمک کند.

    به گزارش گروه تحریریه سایت، تحقیقات تازه نشان می دهند زنانی که دارای نوع خاصی از اثر انگشت با حلقه های کمتر و نیمدایره های زیاد هستند، ریسک مبتلا شدن به سرطان های خانمانه در آن ها زیاد است.

    تشخیص بیماری از روی اثر انگشت افراد

    اثر انگشت از مدت ها پیش تاکنون در تشخیص جرایم و جنایات و نیز تعیین هویت افراد کاربرد زیادی داشته هست، ولی تحقیقات اخیر نشان داده اند که اثر انگشت می تواند در بررسی احتمال ابتلای افراد به بیماری هایی نظیر دیابت، آسم و سرطان، قبل از بروز علایم بیماری کمک کند.

    محققین طی مطالعات قبلی خود در سال های پیش نیز دریافته بودند که بین اثر انگشت و خطوط کف دست که منحصر به هر کس است و ریسک مبتلا شدن به بیماری هایی مانند انواع دیابت، آلزایمر، سرطان خون، ، افسردگی و حتی بیماری های لثه ارتباط وجود دارد.

    تحقیقات اخیر نشان داده که اثر انگشت می‌تواند در بررسی احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی نظیر دیابت، آسم و سرطان، قبل از بروز علایم بیماری کمک کند.

    نظریه ای که به منظور اثبات این فرضیه، از بررسی های تشخیصی پوست و مطالعات علمی در زمینه ارتباط نوع اثر انگشت فرد و بیماری های وابسته به آن به دست آمده هست، مبنی بر این است که اگر رشد اندام های حرکتی مانند دست و پا، ارگان ها و سایر بافت ها و نسوج بدن در دوران اولیه زندگی جنینی یعنی سه ماهه اول بارداری مختل شود، تغییراتی در نحوه قرارگیری و پیکربندی انگشتان و خطوط کف دست نیز ایجاد خواهد شد.

    این تغییرات نشانه های کاملا مشهود و دایمی رشد غیرطبیعی سیستم عصبی و یا نقص رشد آن است که در سه ماهه اول بارداری که سیستم عصبی جنین در حال رشد و تکامل هست، در رحم روی می دهد.

    اثر انگشت افراد، برجستگی ها و فرورفتگی های بسیار ریز و منحصر به فرد در پوست افرادهستند، بدهید معنا که هیچ دونفری در دنیا وجود ندارند که اثر انگشتان متشابهی داشته باشند حتی دوقلو های همسانی که دی. ان. ای یکسان دارند.

    تشخیص بیماری از روی اثر انگشت افراد

    هر یک از این الگو های منحصر به فرد سر انگشتی، همزمان با تشکیل انگشت های جنین بین هفته ۱۱ تا ۲۴ بارداری ایجاد می شوند.

    محیط داخل رحم تحت تاثیر عواملی، چون فشارخون، اختلالات هورمونی، تغذیه مادر، عفونت رحم، اوضاع قرارگیری جنین در رحم و چگالی و غلظت مایع آمینیوتیک در اطراف انگشتان جنین هست. این عوامل دقیقا به اندازه ژن ها نقش مهمی در تعیین الگو های فیزیکی و روانی هر فرد بازی می کنند.

    تحقیقات اخیر نشان داده که اثر انگشت می‌تواند در بررسی احتمال ابتلای افراد به بیماری‌هایی نظیر دیابت، آسم و سرطان، قبل از بروز علایم بیماری کمک کند.

    الگوی سرانگشتان مشمول بر سه بخش مهم دارد: شیارها، کمان ها و حلقه ها. تفاوت های منحصر بفرد این الگو ها در تعداد، اندازه، شکل و فضای بین آنهاست که مختص هر فرد است.

    ارتباط این الگو ها با احتمال مبتلا شدن به بعضی بیماری ها، به شرح زیر است:

    تشخیص بیماری از روی اثر انگشت افراد

    بیماری قلبی

    طبق مطالعات به ثبت رسیده در مجله پزشکی-تحقیقاتی امریکا، مردان مبتلا به بیماری های قلبی وابسته به سرخرگ های کرونر قلب و شریان های اکلیلی، معمولا دارای یک نوع خاص از اثر انگشت هستند. بدهید معنی که اثر انگشت آن ها دارای برجستگی های زیاد در بعضی نواحی خاص از سرانگشتان آن ها بوده و شیار های عمیق تری نسبت به سایر افراد دارد.

    سرطان

    مطابق با تحقیقات انجام شده است ارتباط بین الگوی اثرانگشت و تعدادی از سرطان ها مانند: سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان تخمدان و سرطان گردن رحم گزارش شده است است.

    محققین با مطالعه اثرانگشت ۳۰۰ زن مبتلا به سرطان تخمدان و سایر سرطان های مربوط به زنان، به این نتیجه دست یافتند که در اثر انگشت این زنان، تعداد حلقه های کمتر و کمان های بیشتری وجود دارد.

    محققین دانشکده پزشکی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز با آنالیز این تحقیق روی سرطان پستان، به وجود درصد بیشتری از کمان ها در اثر انگشت زنان مبتلا به سرطان پستان رسیده و نتیجه این یافته ها را تایید نموده اند.

    مزیت این یافته ها بر آن است که روشی ارزان تر و سریع تر جهت غربالگری تعداد بسیاری از افراد مستعد بیماری و تشخیص زودهنگام هست. الگوی اثر انگشت ها به صورت ژنتیکی تعیین می شود. سرطان ها نیز به علت نقص های ژنتیکی ایجاد می شوند، بنابراین وجود ارتباط بین آن ها تعجب برانگیز نخواهد بود.

    سرطان پروستات نیز که مختص مردان است از جمله بیماری هایی است که الگوی اثر انگشت می تواند نشانه ای جهت تشخیص زودهنگام آن جهت پزشکان باشد. ولی بدست آوردن این الگو در مبتلایان در دست تحقیق است هرچند که وجود این ارتباط به اثبات رسیده است.

    دیابت

    ژنتیک و اثرات محیطی دو عاملی هستند که در ابتلای افراد به انواع دیابت موثرند و محققین تفاوت های آشکاری در اثر انگشت دست راست و چپ مبتلایان به دیابت نوع یک و دو یافته اند. بدیهی است که اثر انگشت دست راست و چپ در افراد شبیه به هم نیستند، ولی مطابق با تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ در دانشگاه اوهایو در امریکا انجام شده است هست، هرچه این تفاوت ها زیاد و آشکارتر باشد، احتمال ابتلای فرد به دیابت زیاد خواهد بود.

    با توجه به فراگیر بودن دیابت در سال های اخیر، نتیجه بدست آمده از این تحقیقات جهت پیشگویی مبتلا شدن به دیابت در افراد بسیار کارآمد خواهد بود. محققین همچنین دوره ای از زندگی جنینی را که ریسک مبتلا شدن به دیابت در آن افزوده می شود، دقیقا مشخص کرده اند. بیشترین تفاوت ها در الگو های اثر انگشت، در انگشتان چهارم دو دست در دوران جنینی مشاهده شده است است که بین هفته ۱۴ تا ۱۶ بارداری رشد می کنند.

    تیم تحقیقاتی دانشگاه اوهایو، اکنون در حال کار کردن روی پروژه ایجاد نرم افزاری جهت سیستم گوشی تلفن همراه هستند که با لمس گوشی و گرفتن اثر انگشت شخص، قبل از شروع علایم بیماری، قادر به تعیین ریسک مبتلا شدن به بیماری و تشخیص آن خواهد بود.

    بیماری لثه

    طبق نتیجه های مطالعاتی دانشگاه پاسیفیک در هندوستان که در مجله دندانپزشکی نوین به چاپ رسیده است کودکانی که دندان های سالمی ندارند، نسبت به کودکان دیگر اثر انگشت های متفاوتی دارند و این تفاوت در تعداد شیار های زیاد و برجستگی های کمتر در الگوی اثر انگشت آنهاست.

    بیماری ام. اس

    این بیماری به علت ایجاد آسیب به لایه محافظتی بعضی از اعصاب بدن ایجاد می شود. اگرچه دلایل مبتلا شدن به آن هنوز آشنا شده است نیستند، ولی گمان می رود که جهش های ژنتیکی، فشار های عصبی و عوامل محیطی مانند کمبود ویتامین دی از جمله عوامل موثر در مبتلا شدن به آن باشد. مطالعات انجام شده است نشان داده اند که مبتلایان به ام. اس برجستگی های بیشتری در سرانگشتان خود داشته و همچنین این مبتلایان حلقه های بیشتری در اثر انگشت دست چپ خود دارند.

    آسم

    ژن ها و عوامل محیطی نقش مهمی در ایجاد و پیشرفت آسم در بیماران دارند. آخرین نتیجه های مطالعاتی نشان داده اند که افراد مبتلا به آسم به طور قابل ملاحظه ای کما نهای کمتر و حلقه های بیشتری در سر انگشتان خود دارند.

    ناباروری

    محققین در مقایسه اثر انگشت مردان نا بارور با سایر مردان، دریافتند که تعداد حلقه های موجود در اثر انگشت آن ها به طور چشمگیری پایین تر است.

    اهمیت این تحقیقات برآن است که امید می رود با گسترش تحقیقات در آینده ای نه چندان دور با استفاده از ارتباط بین ژن ها با اثر انگشت و اثر آن در مبتلا شدن به نا باروری و بیماری های ذکر شده، بتوان به درمان هرچه بهتر آن ها پرداخت.

    واژه های کلیدی: انگشت | دیابت | ارتباط | بیماری | تحقیقات | اثر انگشت | سرطان خون | مبتلا شدن | اثر انگشت | سرطان پستان | سرطان تخمدان


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار